IKLAN NUFFNANG

BLOG KAMI

NO POLITIC! NO GOSSIP! NO RACIST!

JOM TENGOK, MENARIK!

Thursday 23 June 2016

Kisah Kisah Sahabat Dalam Perang Badar (Tentera lengkap berpakaian baju besi)


Gambar sekadar hiasan

Dalam peperangan Badar, ada seorang tentera bukan Islam yang memakai baju besi dari atas kepala sampai ke kaki..Tidak ada orang yang mampu mencederakannya..Sebaliknya, dia berjaya mencederakan ramai tentera Islam..

Akhirnya, para sahabat mengadukan hal ini kepada Rasulullah..Lalu Rasulullah mengarahkan Zubair menyelesaikan orang ini..Zubair adalah anatar panglima Islma yang gagah..

Zubair menceritkan peristiwa yang berlaku, "Aku pergi kepada orang ini, aku berpusaing sekelilingnya mencari kalau kalau ada tempat yang dapat ditembusi tetapi tidak ada melainkan matanya..

Orang itu terus mengamuk di medan perang dan mencederakan tentera Islam..Akhirnya, aku sampai di depan orang ini dan aku mengambil panah..Aku memanah ke matanya dan tepat kena matanya sehingga menembusi ke belakang kepalanya..matilah orang itu"

Ikuti kisah seterusnya..in shaa Allah..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...