IKLAN NUFFNANG

BLOG KAMI

NO POLITIC! NO GOSSIP! NO RACIST!

JOM TENGOK, MENARIK!

Wednesday 2 September 2015

Bilal, parah ditikam!


Kuantan Pahang ; Niat seorang bilal masjid menjaga sebuah motorsikal daripada dicuri selepas melihat kunci ditinggalkan, mengundang padah apabila ditikam oleh pemilik motorsikal tersebut..

Dalam kejadian lebih kurang 1230 tengah malam itu, bilal Masjid Tepian Putra, Tengku Shafiq Tengku Adam Azli, 21 dari Indera Mahkota 2 aparah dan dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) di Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA)..

Kejadian berlaku apabila pemilik motorsikal terbait tertinggal kunci di atas tempat duduk, lalu bilal tersebut mengambil keputusan untuk menunggu setengah jam bagi mengelak motorsikal itu dicuri..

Bilal itu sempat memuat naik status di FB nya memaklumkan supaya pemilik motorsikal itu menghubunginya untuk mengambil semula kunci darinya..

Setelah sejam menunggu, bilal tersebut membuat keputusan untuk pergi ke tapak pesta yang berdekatan motorsikal ditinggalkan..bagaimanapun sebaik mangsa, bilal tersebut mahu beredar lalu datang seoarg lelaki dari belakang mangsa, lalu menikam mangsa sebelum berlaku pergelutan..

Rakan mangsa, Riduan memberitahu mangsa dipukul oleh pemilik motorsikal terbabit dan menikam mangsa sebelum dia dan dua rakan lain meleraikan pergelutan..

Suspek yang berusia 26 tahun itu ditahan dan kes disiasat mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan kerana cubaan membunuh..

Laporan penuh di Metro..

Akibat salah faham, kesian bilal tu ditikam..ujian untuk bilal tersebut..tapi sebagai pengajaran untuk kita, jangan bertindak secara melulu ye..berfikir sebelum bertindak..

kalau da jadi macam ini, menyesal pun tak berguna..semoga menjadi pengajaran untuk kita semua..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...