IKLAN NUFFNANG

BLOG KAMI

NO POLITIC! NO GOSSIP! NO RACIST!

JOM TENGOK, MENARIK!

Saturday 24 October 2015

Renungan bersama


Hasan Basri ditanya : Apa rahsia zuhudmu di dunia ini? Beliau menjawab : Aku tahu rezekiku tidak akan diambil orang lain, keran itu hatiku selalu tenang..

Aku tahu amalku tidak akan dikerjakan orang lain, kerana itulah aku sibuk beramal soleh..

Aku tahu Allah selalu memerhatiku, kerana itulah aku malu jika Allah melihatku sedang dalam maksiat..

Dan aku tahu kematian itu suda menungguku, kerana itulah aku selalu menambah bekal untuk hari pertemuanku dengan Allah..

Sahabat sahabat ku..

Jangan tertipu
dengan usia Muda
keran syarat Mati
Tidak harus Tua

Terima kasih kerana sudi membaca..
Jom share..semoga orang lain pun tahu...

Ilmu yang bermanfaat ialah salah satu amal yang berkekalan bagi orang yang mengajarnya meskipun beliau sudah meninggal..

#sebaik baik manusia ialah, orang yang banyak memberi manfaat kepada orang lain..in shaa Allah...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...